۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲
کد خبر: 378051

قدس آنلاین- احمد فیاض: خبرنگار صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در ترکیه در آخرین پست فیسبوکی و اینستایی اش، از تضاد و دوگانگی طنزآلودی در این کشور نوشته است که خوانش آن خالی از لطف نیست!

پادشاه عثمانی پشت درب دستشویی رستوران! +عکس

بنا به گزارش قدس آنلاین؛ مجید اخوان خبرنگار اعزامی رسانه ملی به ترکیه در آخرین نوشته فیس بوکی اش که همزمان نیز در اینستاگرام وی منتشر شد؛ با اشاره به اهتمام دولت مردان این کشور در احیای پادشاهی عثمانی؛ آورده است: براي تركيه كنوني رجوع به تاريخي همچون عثماني تبديل به مكتبي بي بديل شده، بويژه از آغاز دوره رياست جمهوري رجب طيب اردوغان که با ساخت انواع سريالهاي تاريخي همچون محتشم اوزل ( حريم سلطان) نگاه ويژه ايي به زنده نگه داشتن نام پادشاهان عثماني صورت مي گيرد و اين نگاه تا حضور نمادين سربازان عثماني در انواع مراسم رسمي تشريفات و استقبال از مقامات بين المللي رسوخ كرده و حمايت مي شود و سعی در به رخ کشیدن تاریخ پر طمطراق عثمانی دارد.

در عین حال از آن طرف رستورانی در آنکارا برای تشخیص توالت زنانه از مردانه از همین نمادها و تصویرهای تاریخ پر افتخار(سلطان سلیمان و خرم سلطان) استفاده می کند! همانگونه که در تصویر مشاهده می شود تصویر سرباز عثمانی  در مراسم استقبال از رییس جمهور دیده می شود و  و تصویر پادشاه عثمانی پشت درب توالت...!!!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.